Ładowanie Wydarzenia

Szkolenia online

Praca zdalna teraz i po zmianie przepisów – jak poprawnie korzystać z takiej organizacji pracy?

Szkolenie z uwzględnieniem planowanych zmiany w przepisach dotyczących pracy zdalnej


Kiedy?
19 listopada 2020 r., godziny: 10:00 – 15:00


Gdzie?
szkolenie wyłącznie w formie online


Program

Na jakich zasadach stosuje się pracę zdalną?

Jaka jest obecnie definicja pracy zdalnej i podstawa prawna jej wykonywania?

Jakie są ograniczenia w możliwości powierzenia pracy zdalnej?

  • na jakich zasadach potwierdza się możliwość wykonywania pracy zdalnej?
  • czy jest możliwość wykonywania pracy zdalnej w trakcie kwarantanny?
  • czy w przypadku powierzania pracy zdalnej tylko niektórym pracownikom należy obawiać się zarzutu nierównego traktowania?
  • czy w związku z wykonywaniem pracy zdalnej można pozyskiwać od pracowników dodatkowe dane i informacje np. o miejscu wykonywania pracy zdalnej, wielkości mieszkania, prywatnym adresie e-mail pracownika albo numerze telefonu?
  • czy praca zdalna może być wykonywana z zagranicy? (stanowisko MRPiPS) oraz opinie ekspertów

Jakie czekają nas zmiany procedury stosowania pracy zdalnej w związku z planowanym wprowadzeniem pracy zdalnej do Kodeksu pracy?

  • jak traktować wniosek o wykonywanie pracy zdalnej obecnie i po zmianie przepisów?

Jakie są zasady korzystania z narzędzi i materiałów potrzebnych do wykonywania pracy zdalnej ?

  • na jakich zasadach pracownik może wykorzystywać własne narzędzia i materiały do wykonywania pracy zdalnej?
  • na czym polega zapewnienie obsługi logistycznej pracy zdalnej?
  • jakie czekają nas zmiany w związku z planowanym wprowadzeniem pracy zdalnej do Kodeksu pracy?

Jakie dokumenty należy sporządzić stosując pracę zdalną? Czy warto opracować Regulamin pracy zdalnej?

  • jak uregulować zasady wzywania pracownika do miejsca pracy stacjonarnej w trakcie objęcia go pracą zdalną?
  • czy pracownik może z własnej inicjatywy stawiać się w miejscu wykonywania pracy stacjonarnej?
  • jak wprowadzić wykonywanie pracy zdalnej rotacyjnie?
  • jak kontaktować się z pracownikiem w trakcie pracy zdalnej?
  • jakie dokumenty dotyczące pracy zdalnej trzeba będzie tworzyć po zmianie przepisów?

Jaka jest możliwość przeprowadzania kontroli wykonywania pracy zdalnej oraz możliwość stosowania monitoringu? Jakie są stanowiska UODO w tej sprawie?

  • czy warto wymagać wypełniania przez pracującego zdalnie ewidencji wykonanych czynności i do czego taki dokument może służyć?
  • jakie są zasady ochrony danych i dokumentów (w tym papierowych) w trakcie pracy zdalnej? Jakie są stanowiska UODO w tej kwestii?
  • jakie będą zasady kontroli po zmianie przepisów?

Które dokumenty przekazywane przez pracownika pracującego zdalnie trzeba potwierdzić na piśmie? Jakie obowiązki trzeba spełnić, dołączając dokumenty przesłane zdalnie do dokumentacji pracowniczej?

Jak organizować czas pracy pracownika pracującego zdalnie? W szczególności:

  • jakie rozwiązania dotyczące potwierdzania godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy zdalnej stosować zamiast listy obecności?
  • jak wprowadzić: zadaniowy czas pracy, ruchomy czas pracy albo indywidualny rozkład czasu pracy w przypadku pracującego zdalnie?
  • jakie są zasady polecenia pracy w godzinach nadliczbowych oraz w dniu wolnym w trakcie pracy zdalnej?
  • jak traktować szkolenia on-line w trakcie pracy zdalnej?
  • jak prowadzić ewidencję czasu pracy w ramach pracy zdalnej i jak gromadzić dokumentację związaną z czasem pracy?
  • czy ewidencję wykonanych czynności można przechowywać razem z ewidencją czasu pracy pracownika?

Na jakich zasadach można odwołać pracę zdalną obecnie, a jakie zostaną wprowadzone regulacje w tej kwestii?

Jakie są obecnie zasady zapewniania bhp przy pracy zdalnej?

  • jakie są w tym zakresie wytyczne Centralnego Instytutu Ochrony Pracy wspólnie z Głównym Inspektoratem Pracy?
  • jakie postanowienia w związku z ewentualnym wypadkiem przy pracy warto wprowadzić do Regulaminu pracy zdalnej?
  • jakie czynności związane z procedurą powypadkową można przeprowadzić on-line?
  • jakich zmian w zakresie bhp przy wykonywaniu pracy zdalnej należy się spodziewać po zmianie przepisów?

WYKŁADOWCA:

Monika Frączek – prawnik, specjalista prawa pracy, przepracowała ponad 16 lat jako główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, w tym była uczestnikiem prac legislacyjnych (z udziałem partnerów społecznych i w parlamencie). Jest absolwentką Podyplomowego Studium Zbiorowych Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich, w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych tego Uniwersytetu. Obecnie współpracuje z kancelariami prawniczymi i firmami szkoleniowymi. Od początku kariery zawodowej specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Jest autorką i współautorką artykułów i poradników (w tym książkowych) z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Od wielu lat prowadzi szkolenia z tematyki prawa pracy.

  • 350,00 zł netto (430,50zł z VAT) za udział 1 osoby w szkoleniu

Prowadzący

Informacje szczegółowe
W cenie szkolenia

Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych do pobrania [tutaj]

Zgłoszenie na szkolenie

Praca zdalna teraz i po zmianie przepisów – jak poprawnie korzystać z takiej organizacji pracy?

7 września 2020, 00:00

Szkolenie online
Zgoda wymagana
Zgoda dobrowolna
Obowiązek informacyjny dla formularza kontaktowego
  1. Administrator danych Administrator danych osobowych: Praktyczne Szkolenia Prasołek & Sawicki Spółka jawna Adres: ul. Grzybowska 2/34 00-131 Warszawa
  2. Kontakt z Administratorem W kwestii związanej z ochroną danych osobowych możesz się skontaktować z Administratorem wysyłając wiadomość pod adres email: biuro@praktyczneszkolenia.com
  3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie wysłane poprzez formularz kontaktowy. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na zapytanie. W przypadku gdy wyrazili Państwo dobrowolną zgodę na przesyłanie drogą elektroniczną informacji handlowych oraz ofert podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Nasze działania opieramy zgodnie z Ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Możecie Państwo w każdym momencie wycofać zgodę.
  4. Odbiorcy danych Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być zewnętrzne podmioty powiązane z Administratorem, w tym w szczególności dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych.
  5. Okres przechowywania Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane za pomocą formularza kontaktowego. W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda będziemy przetwarzać dane osobowe do momentu jej wycofania.
  6. Prawa przysługujące w związku z przetwarzaniem danych osobowych Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  7. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – UODO Stawki 2, Warszawa.
  8. Dobrowolność danych Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zapytanie.
  9. Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane oraz nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić szczegóły.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Praca zdalna teraz i po zmianie przepisów – jak poprawnie korzystać z takiej organizacji pracy?

7 września 2020, 00:00

Szkolenie online

Potwierdzenie zostanie przesłane na podany adres email.

Przed szkoleniem otrzymasz od nas szczegółowe informacje.