Ładowanie Wydarzenia

Szkolenia online

Praca zdalna i telepraca – jak korzystać z takiej organizacji pracy?


Kiedy?
11 lutego 2020 r., godziny: 10:00 – 15:00


Gdzie?
szkolenie wyłącznie w formie online


Program

Jakie są zasady polecenia pracy zdalnej?

  • Na co należy zwrócić uwagę przy powierzaniu pracy zdalnej oraz pracy rotacyjnej/hybrydowej?
  • Czy odmówienie niektórym pracy zdalnej może być potraktowane jako nierówne traktowanie albo dyskryminacja? (stanowisko PIP),
  • Czy można zakazać okazjonalnego przychodzenia do pracy zdalnej?
  • Na jakich zasadach może mieć miejsce praca zdalna w trakcie kwarantanny lub izolacji w warunkach domowych?
  • Na jakich zasadach potwierdza się możliwość wykonywania pracy zdalnej?
  • Jak określić miejsce wykonywania pracy zdalnej? Czy można wprowadzać ograniczenia?
  • Jakie problemy wiążą się z pracą zdalną za granicą? (stanowisko MRPiPS oraz UODO) oraz opinie ekspertów,
  • Jakie zabezpieczenia danych i dokumentów przewidzieć w miejscu wykonywania pracy zdalnej? (stanowisko UODO),

Jakie czekają nas zmiany procedury stosowania pracy zdalnej w związku z planowanym wprowadzeniem pracy zdalnej do Kodeksu pracy?

  • Jak traktować wniosek o wykonywanie pracy zdalnej obecnie i po zmianie przepisów?

Jak kontaktować się z pracownikiem pracującym zdalnie?

  • Jakie wymagania trzeba spełnić, żeby kontaktować się na prywatny numer telefonu albo adres e-mail?

Jak organizować czas pracy pracownika pracującego zdalnie? W szczególności:

  • Jakie rozwiązania dotyczące potwierdzania godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy zdalnej stosować zamiast listy obecności?
  • Jak postępować z listami obecności, jeżeli nadal obowiązują? (aktualna wykładnia),
  • Jak poprawnie prowadzić ewidencję czasu pracy pracownika pracującego zdalnie? (aktualna wykładnia),
  • Do czego może przydać się ewidencja wykonanych czynności? (omówienie praktycznego wzoru dokumentu),
  • Czy ewidencję wykonanych czynności można przechowywać razem z ewidencją czasu pracy pracownika?
  • Jak wprowadzić: zadaniowy czas pracy, ruchomy czas pracy albo indywidualny rozkład czasu pracy w przypadku pracownika pracującego zdalnie?
  • Dlaczego warto rozważyć terminowe stosowanie ruchomego lub indywidualnego rozkładu czasu pracy?
  • Czy można płacić ryczał za godziny nadliczbowe w trakcie pracy zdalnej, jakie są wady i zalety tego rozwiązania?
  • Jak traktować szkolenia on-line w trakcie pracy zdalnej?

Jaka jest możliwość przeprowadzania kontroli wykonywania pracy zdalnej oraz możliwość stosowania monitoringu? (stanowiska UODO)

  • Jakie będą zasady kontroli pracy pracującego zdalnie po zmianie przepisów?

Jakie są zasady korzystania z narzędzi i materiałów potrzebnych do wykonywania pracy zdalnej?

  • Na jakich zasadach powinno się powierzać narzędzia i materiały do pracy?
  • Jakie zabezpieczenia narzędzi pracy są zalecane? (stanowisko UODO),
  • Na jakich zasadach pracownik może wykorzystywać własne narzędzia i materiały do wykonywania pracy zdalnej?
  • Jakie rozwiązania prawne w tej kwestii będą obowiązywać?

Jakie dokumenty warto sporządzić stosując pracę zdalną i gdzie je przechowywać?

  • Jakie dokumenty będą wymagane w związku z pracą zdalną?
  • Jak zorganizować obieg dokumentów w trakcie pracy zdalnej?
  • W jakich przypadkach dokumenty przekazywane przez pracownika pracującego zdalnie trzeba potwierdzić na piśmie? Jakie obowiązki trzeba spełnić, dołączając dokumenty przesłane zdalnie do dokumentacji pracowniczej?
  • Jak poprawnie  przekazywać pracującemu zdalnie dokumenty od pracodawcy?

Jakie są obecnie zasady zapewniania bhp przy pracy zdalnej?

  • Jakie są w tym zakresie wytyczne Centralnego Instytutu Ochrony Pracy wspólnie z Głównym Inspektoratem Pracy?
  • Jakie postanowienia w związku z BHP wprowadzić do wewnętrznych regulacji prawnych?
  • Jakie postanowienia w związku z ewentualnym wypadkiem przy pracy warto wprowadzić do Regulaminu pracy zdalnej (procedury, zarządzenia)?
  • Jakie zasady bhp przy wykonywaniu pracy zdalnej będą obowiązywać po zmianie przepisów?

Na jakich zasadach można obecnie odwołać pracę zdalną i jakie zostaną wprowadzone regulacje w tej kwestii?

WYKŁADOWCA:

Monika Frączek – prawnik, specjalista prawa pracy, przepracowała ponad 16 lat jako główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, w tym była uczestnikiem prac legislacyjnych (z udziałem partnerów społecznych i w parlamencie). Jest absolwentką Podyplomowego Studium Zbiorowych Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich, w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych tego Uniwersytetu. Obecnie współpracuje z kancelariami prawniczymi i firmami szkoleniowymi. Od początku kariery zawodowej specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Jest autorką i współautorką artykułów i poradników (w tym książkowych) z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Od wielu lat prowadzi szkolenia z tematyki prawa pracy.

  • 350,00 zł netto (430,50zł z VAT) za udział 1 osoby w szkoleniu

Prowadzący

Informacje szczegółowe
W cenie szkolenia

Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych do pobrania [tutaj]

Zgłoszenie na szkolenie

Praca zdalna i telepraca – jak korzystać z takiej organizacji pracy?

8 grudnia 2020, 00:00

Szkolenie online
Zgoda wymagana
Zgoda dobrowolna
Obowiązek informacyjny dla formularza kontaktowego
  1. Administrator danych Administrator danych osobowych: Praktyczne Szkolenia Prasołek & Sawicki Spółka jawna Adres: ul. Grzybowska 2/34 00-131 Warszawa
  2. Kontakt z Administratorem W kwestii związanej z ochroną danych osobowych możesz się skontaktować z Administratorem wysyłając wiadomość pod adres email: biuro@praktyczneszkolenia.com
  3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie wysłane poprzez formularz kontaktowy. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na zapytanie. W przypadku gdy wyrazili Państwo dobrowolną zgodę na przesyłanie drogą elektroniczną informacji handlowych oraz ofert podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Nasze działania opieramy zgodnie z Ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Możecie Państwo w każdym momencie wycofać zgodę.
  4. Odbiorcy danych Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być zewnętrzne podmioty powiązane z Administratorem, w tym w szczególności dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych.
  5. Okres przechowywania Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane za pomocą formularza kontaktowego. W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda będziemy przetwarzać dane osobowe do momentu jej wycofania.
  6. Prawa przysługujące w związku z przetwarzaniem danych osobowych Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  7. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – UODO Stawki 2, Warszawa.
  8. Dobrowolność danych Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zapytanie.
  9. Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane oraz nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić szczegóły.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Praca zdalna i telepraca – jak korzystać z takiej organizacji pracy?

8 grudnia 2020, 00:00

Szkolenie online

Potwierdzenie zostanie przesłane na podany adres email.

Przed szkoleniem otrzymasz od nas szczegółowe informacje.