Ładowanie Wydarzenia

Szkolenia online

Wdrożenie systemu obsługi zgłoszeń sygnalistów


Kiedy?
12 września 2024 r., godziny: 09:00 – 14.00


Gdzie?
Wydarzenie w formie online


Program

Panel 1

  1. Jak przygotować procedurę zgłoszeń wewnętrznych?
  2. Z kim należy skonsultować procedurę zgłoszeń wewnętrznych?
  3. Jakie są zasady negocjacji i ogłoszenia załodze procedury?
  4. Czy w aktach osobowych muszą być potwierdzenia zapoznania z tą procedurą?
  5. Czy z procedurą trzeba zapoznawać osoby rekrutowane do organizacji?
  6. Kto w ramach organizacji może być sygnalistą?
  7. Jakie elementy zawrzeć w procedurze?
  8. Czy należy przyjmować zgłoszenia anonimowe?
  9. Czy rozszerzać zgłoszenia o naruszenia wewnętrznych procedur antymobbingowych, kodeksów etycznych?
  10. Kto powinien przyjmować zgłoszenia i prowadzić działania następcze?
  11. Jakie są zakazane działania odwetowe?

Panel 2

  1. Jakie są obowiązki informacyjne wynikające z RODO?
  2. Czy trzeba zbierać zgody?
  3. W jakim zakresie można i trzeba zbierać dane?
  4. Jak wygląda kwestia ochrony danych w przypadku zgłoszenia anonimowego?
  5. Jakie są zasady przechowywania danych?
  6. Jakie są zasady dostępu do zgłoszenia sygnalisty i innych informacji?
  7. Jakie są zasady outsourcingu kanału przyjmowania zgłoszeń i kwestia powierzenia przetwarzania danych?
  8. Jakie są zasady przetwarzania danych wewnątrz grup podmiotów?
  9. Jak przeprowadzić ocenę skutków i ocenę ryzyka?

Panel 3

  1. Jakie działania należy podjąć w ramach oceny ryzyka, w tym ustalenia charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania?
  2. Jakie są specyficzne ryzyka związane z kanałami przyjmowania zgłoszeń?
  3. Jakie zabezpieczenia techniczne należy wdrożyć?
  4. Jakie zabezpieczenia organizacyjne należy wdrożyć?
  5. Jak przeprowadzić weryfikację dostawcy platformy do przyjmowania zgłoszeń?
  6. Jakie zasady należy wdrożyć w zakresie bezpieczeństwa fizycznego w procesie obsługi zgłoszeń?
  7. Jaka jest rola działu IT w procesie obsługi zgłoszeń?

PROWADZĄCY:

Panel 1: Łukasz Prasołek – w latach 2003-2006 pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, specjalizujący się w praktycznych aspektach czasu pracy i czasu pracy kierowców, a w latach 2006-2015 pracownik Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego. Od 1.1.2016 r. prowadzi własną działalność gospodarczą Nowoczesne Kadry Łukasz Prasołek.

Jest autorem książek: „Czas pracy kierowców. Procedury, rozliczenia, wzory” (Wyd. C.H. BECK, 5 wydań), „Rozliczanie czasu pracy. 100 kazusów” (INFOR 2011) „Dokumentacja czasu pracy” (Wyd. C.H. BECK, 2 wydania). Jest również współautorem komentarzy naukowych do ustaw o systemie ubezpieczeń społecznych, zasiłkowej, wypadkowej oraz o emeryturach i rentach z FUS, a także książek dotyczących różnych aspektów prawa pracy wydawanych w serii Pogotowie Kadrowe przez Wydawnictwo ODDK. Jest również stałym współpracownikiem dzienników Rzeczpospolita i Gazeta Prawna oraz wielu innych wydawnictw branżowych skierowanych do działów kadr i płac oraz do firm transportowych.

Panel 2: Mirosław Gumularz – radca prawny i doktor nauk prawych. Jako doradca społeczny ds. ochrony danych osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji brał udział w pracach nad wdrożeniem RODO/GDPR do polskiego porządku prawnego. Jest audytorem wewnętrznym systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg normy ISO 27001 (zarządzanie bezpieczeństwem) oraz normy ISO/IEC 27701:2019 (zarządzanie prywatnością). Jest autorem lub współautorem licznych publikacji z zakresu ochrony danych osobowych oraz nowych technologii, m.in. komentarza do ustawy o ochronie danych osobowych, publikacji – ochrona danych osobowych w sektorze publicznym, a także komentarza do ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie i jest wykładowcą na studiach podyplomowych z ochrony danych osobowych.

Panel 3: Tomasz Izydorczyk – absolwent Instytutu Nauk Prawnych PAN, Politechniki Poznańskiej, SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego oraz Collegium Da Vinci w Poznaniu, doradca i wykładowca w zakresie organizacji i zarządzania w sektorze prywatnym oraz w administracji publicznej. Specjalizuję się w prawnej i organizacyjnej ochronie danych osobowych.

Od 2006 roku wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunkach: Inspektor Ochrony Danych, organizacja i zarządzanie, e-administracja. Prowadzi wykłady z zakresu ochrony danych osobowych na studiach podyplomowych na innych uczelniach, m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada certyfikację audytora wiodącego SZBI (ISO 27001) i pełni rolę Administratora Bezpieczeństwa Informacji m.in. w KOMPANII PIWOWARSKIEJ. Jest członkiem grupy opracowującej Kodeks ochrony danych osobowych w rekrutacji, a także byłym członkiem Grupy Roboczej ds. ochrony danych osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji.

Cena:

480,00 zł netto (590,40 zł z VAT) za uczestnictwo 1 osoby w szkoleniu

Prowadzący

Informacje szczegółowe
W cenie szkolenia

Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych do pobrania [tutaj]

Zgłoszenie na szkolenie

Wdrożenie systemu obsługi zgłoszeń sygnalistów

13 czerwca 2024, 00:00

Szkolenie online
Zgoda wymagana
Zgoda dobrowolna
Obowiązek informacyjny dla formularza kontaktowego
  1. Administrator danych Administrator danych osobowych: Praktyczne Szkolenia Prasołek & Sawicki Spółka jawna Adres: ul. Grzybowska 2/34 00-131 Warszawa
  2. Kontakt z Administratorem W kwestii związanej z ochroną danych osobowych możesz się skontaktować z Administratorem wysyłając wiadomość pod adres email: biuro@praktyczneszkolenia.com
  3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie wysłane poprzez formularz kontaktowy. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na zapytanie. W przypadku gdy wyrazili Państwo dobrowolną zgodę na przesyłanie drogą elektroniczną informacji handlowych oraz ofert podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Nasze działania opieramy zgodnie z Ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Możecie Państwo w każdym momencie wycofać zgodę.
  4. Odbiorcy danych Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być zewnętrzne podmioty powiązane z Administratorem, w tym w szczególności dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych.
  5. Okres przechowywania Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane za pomocą formularza kontaktowego. W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda będziemy przetwarzać dane osobowe do momentu jej wycofania.
  6. Prawa przysługujące w związku z przetwarzaniem danych osobowych Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  7. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – UODO Stawki 2, Warszawa.
  8. Dobrowolność danych Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zapytanie.
  9. Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane oraz nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić szczegóły.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Wdrożenie systemu obsługi zgłoszeń sygnalistów

13 czerwca 2024, 00:00

Szkolenie online

Potwierdzenie zostanie przesłane na podany adres email.

Przed szkoleniem otrzymasz od nas szczegółowe informacje.