Ostatnia nowelizacja prawa pracy wdrażająca dyrektywę rodzicielską i dyrektywę work-life balance wprowadziła istotne zmiany między innymi w informacji o warunkach zatrudnienia. Zapraszamy na webinar, na którym specjaliści prawa pracy omówią zasady udzielania pracownikowi informacji o warunkach zatrudnienia w ujęciu praktycznym, posiłkując się najnowszymi wytycznymi GIP i MRPiPS
WYDARZENIE BEZPŁATNE
Kiedy?
24 października 2023 r., godziny: 14:30 – 15:30
Gdzie?
Wydarzenie w formie online
Program
- Przepisy Kodeksu pracy a treść informacji o warunkach zatrudnienia.
- Godziny nadliczbowe w informacji o warunkach zatrudnienia.
- Prawidłowe opisywanie przerw w czasie pracy w zależności od faktycznie przepracowanego czasu.
- Urlopy związane z rodzicielstwem w informacji o warunkach zatrudnienia.
- Dwa wymiary urlopu wypoczynkowego w informacji o warunkach zatrudnienia.
- Wynagrodzenia w informacji z uwzględnieniem świadczeń socjalnych.
- Uwzględnienie zasad przemieszczania pracowników mobilnych w treści informacji.
- Nie wręczenie informacji jako wykroczenie przeciwko prawom pracownika.
- Brak aktualizacji informacji o warunkach zatrudnienia a rażące naruszenie prawa.
PROWADZĄCY:
Anna Jankowska – wspiera i realizuje projekty elektronizacji i automatyzacji w HR, przy jednoczesnej dużej uwadze na zgodność wdrażanych rozwiązań z przepisami i wyjściu naprzeciw potrzeb biznesowych organizacji. Współautorka książek „Elektronizacja dokumentacji pracowniczej. Aspekty prawa pracy, IT i RODO”; „Dokumentacja pracownicza w pytaniach i odpowiedziach. 250 praktycznych wyjaśnień ekspertów”.Posiada 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami IT, związanymi z produkcją oprogramowania oraz wdrażaniem systemów klasy CMS, CRM i ERP. Dostarczała rozwiązania dla działów HR. Przeprowadziła kilkadziesiąt projektów związanych z wdrożeniami oprogramowania oraz zarządzeniem zmianami organizacyjnymi.Prowadzi projekty z zakresu doboru systemów oraz audytów systemów do elektronizacji dokumentacji pracowniczej. Była współzałożycielką IntraSoft24 gdzie prze 8 lat współtworzyła program do planowania i rozliczania czasu pracy PlanQ. Pracowała przez 7 lat w IntraworQ, firmie dostarczającej system do zarządzania czasem pracy oraz elektronizacji dokumentacji pracowniczej, gdzie na przestrzeni lat odpowiadała za rozwój produktów. Jest absolwentką WGiSR Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału ZIF Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Łukasz Prasołek – ukończył z wyróżnieniem wydział prawa UW oraz studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Organizacji w SGH, w latach 2003-2006 pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, specjalizujący się w praktycznych aspektach czasu pracy i czasu pracy kierowców, a w latach 2006-2015 pracownik Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego. Od 1.1.2016 r. prowadzi własną działalność gospodarczą Nowoczesne Kadry Łukasz Prasołek. Współzałożyciel specjalistycznego wydawnictwa internetowego HR-Ebook poświęconego problematyce prawa pracy, podatków oraz ubezpieczeń społecznych i RODO.
Jest autorem książek: „Czas pracy kierowców. Procedury, rozliczenia, wzory” (Wyd. C.H. BECK, 5 wydań), „Rozliczanie czasu pracy. 100 kazusów” (INFOR 2011) „Dokumentacja czasu pracy” (Wyd. C.H. BECK, 2 wydania). Jest również współautorem komentarzy naukowych do ustaw o systemie ubezpieczeń społecznych, zasiłkowej, wypadkowej oraz o emeryturach i rentach z FUS, a także książek dotyczących różnych aspektów prawa pracy wydawanych w serii Pogotowie Kadrowe przez Wydawnictwo ODDK. Jest również stałym współpracownikiem dzienników Rzeczpospolita i Gazeta Prawna oraz wielu innych wydawnictw branżowych skierowanych do działów kadr i płac oraz do firm transportowych.
Od 10 lat prowadzi szkolenia z czasu pracy, wynagrodzeń oraz różnych aspektów prawa pracy w orzecznictwie Sądu Najwyższego, jest również wykładowcą na kursach dla specjalistów ds. kadr i płac.