Ładowanie Wydarzenia

Szkolenia online

Dokumentacja pracownicza w praktyce (od podstaw) – czterodniowy kurs stacjonarny

Mamy przyjemność zaprosić na intensywne, czterodniowe szkolenie stacjonarne “Dokumentacja pracownicza w praktyce (od podstaw)”, które odbędzie się w dniach 26-27 października oraz 23-24 listopada w Warszawie.

Pierwsze dwa dni szkolenia poświęcone są zarządzaniu dokumentacją pracowniczą. Uczestnicy poznają zasady dotyczące prawidłowego podziału dokumentacji pracowniczej, kopiowania dokumentów, gromadzenia dokumentów w poszczególnych częściach akt osobowych oraz realizacji obowiązku aktualizacji danych przez pracodawcę. Omówimy także kwestie przechowywania dokumentacji pracowniczej i dokumenty które nie powinny znaleźć się ani w aktach osobowych ani w pozostałej dokumentacji pracowniczej.

Druga część szkolenia, trwająca kolejne dwa dni, poświęcona będzie elektronizacji dokumentacji pracowniczej. Przedstawione zostaną wszystkie aspekty tego procesu, począwszy od zasad przekształcania dokumentacji na formę elektroniczną, przez techniczne wymogi stawiane dokumentacji elektronicznej, aż po zasady pracy z dokumentami elektronicznymi. Znaczący nacisk zostanie położony na omówienie wpływu RODO na różne aspekty dokumentacji pracowniczej, w tym rekrutację, czas pracy, wynagrodzenia, BHP i inne. Szkolenie zwieńczone zostanie omówieniem zasad retencji danych oraz regulacji dotyczących przechowywania różnych danych w dziale kadr i płac.

Szkolenie dedykowane jest specjalistom ds. kadrowych, menedżerom oraz wszystkim osobom zainteresowanym zdobyciem gruntownej wiedzy na temat nowoczesnego zarządzania dokumentacją pracowniczą. Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu.


Kiedy?
26-27 października oraz 23-24 listopada 2023 r., godziny: 10:00 – 16:00


Gdzie?
szkolenie stacjonarne na terenie Warszawy


Program

26-27 października 2023:

Jak i na ile zbiorów poprawnie podzielić dokumentację pracowniczą?

Jakie są zasady układania dokumentów w aktach osobowych?

  • Co to znaczy porządek chronologiczny i czy zawsze dokumenty trzeba układać w porządku chronologicznym?
  • Czy akta osobowe muszą mieć wykaz zgromadzonych w nich dokumentów?
  • Na jakich zasadach w aktach osobowych można tworzyć podczęści? Na jakie dokumenty warto założyć podczęści?
  • Czy można mieć papierowe akta osobowe i elektroniczne podczęści?

Na jakich zasadach można kopiować dokumenty do akt osobowych?

Jakie dokumenty gromadzi się w części A akt osobowych zgodnie z przepisami i wykładnią? w tym:

  • Jakie są zasady poprawnego skonstruowania kwestionariusza dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie?
  • Czy w części A akt osobowych trzeba będzie przechowywać potwierdzenie zapoznania się z wewnętrzną procedurą zgłoszeń dla sygnalistów ?
  •  Czy dopuszczalne jest przechowywanie CV kandydata do pracy w części A akt osobowych?
  • Czy można kopiować świadectwa pracy od poprzednich pracodawców oraz dyplomy ukończenia szkół?
  • Czy można kopiować dokumenty dotyczące posiadanych kwalifikacji zawodowych?
  • Czy w części A akt osobowych trzeba przechowywać umowę przedwstępną, list intencyjny, list motywacyjny?
  • Na jakich zasadach poprawnie przechowywać dokumenty potwierdzające odbycie wstępnych badań profilaktycznych?
  • Czy skierowania i orzeczenia o zdolności do pracy od innego pracodawcy trzeba przechowywać jako oryginały czy kopie?

Jakie dokumenty gromadzi się w części B akt osobowych zgodnie z przepisami i wykładnią? w tym:

  • Jak poprawnie skonstruować kwestionariusz osobowy pracownika?
  • Jak poprawnie skonstruować formularz dla osoby zawiadamianej o wypadku?
  • Czy w części B akt osobowych można przechowywać dokumenty potwierdzające niepełnosprawność?
  • Czy można pozyskiwać i przechowywać dokumenty dotyczące stosunku pracownika do służby wojskowej?
  • Czy do części B akt osobowych można kopiować legitymację weterana?
  • Czy do części B akt osobowych można kopiować dokumenty potwierdzające status działacza opozycji antykomunistycznej?
  • Czy można kopiować dokumenty potwierdzające prowadzenie gospodarstwa rolnego?
  • W jakich okolicznościach od pracownika żąda się danych o wykształceniu i stażu pracy?
  • Jak poprawnie skonstruować umowę o pracę, w szczególności umowę na okres próbny i umowę na zastępstwo?
  • Jak poprawnie skonstruować umowę o zakazie konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy?
  • Jak poprawnie udokumentować powierzenie mienia pracownikowi?
  • Jakie dokumenty powinny być gromadzone w związku z wykonywaniem przez pracownika pracy zdalnej? (lista kontrolna)
  • Jak poprawnie gromadzić dokumenty dotyczące elastycznej organizacji pracy?
  • Jakie dokumenty gromadzi się w aktach osobowych związku ze szczególnymi uprawnieniami pracownika związanymi z pełnieniem funkcji rodzicielskich i opiekuńczych?
  • Gdzie przechowywać wnioski o zasiłek macierzyński?
  • Jakie dokumenty gromadzi się w związku ze zmianą warunków zatrudnienia? Jak poprawnie postępować z wnioskiem złożonym na podstawie art. 293 Kodeksu pracy?
  • Czy dokumenty zawierające dane przekazywane do ZUS-u oraz na dane płacowo – podatkowe można trzymać w części B akt osobowych?
  • Gdzie jest miejsce przechowywania dokumentów zebranych w związku z egzekucją z wynagrodzenia (potraceniami komorniczymi i dobrowolnymi potrąceniami z pensji)?
  • Jakie dokumenty gromadzi się w związku z niekontynuowaniem zatrudnienia po zakończeniu terminowej umowy o pracę?

Jakie dokumenty gromadzi się w części C akt osobowych zgodnie z przepisami i wykładnią? w tym:

  • Jakie dokumenty gromadzi się w związku z rozwiązaniem umowy o pracę?
  • Jak powinna być sformułowana umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy?
  • Jak poprawnie sformułować: rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron, wypowiedzenie, rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia?
  • Jak poprawnie wypisać i wręczyć świadectwo pracy?
  • Czy gromadzi się kopię informacji dotyczącej przechowywania i zwrotu dokumentacji pracowniczej? Do jakich świadectw się nie dołącza takiej informacji?
  • Jakie dokumenty się tworzy w związku z wnioskiem pracownika o sprostowanie świadectwa pracy? (m.in. dokumenty tworzone w przypadku częściowego uznania wniosku byłego pracownika o sprostowanie świadectwa pracy)
  • Jakie są zasady prostowania świadectwa pracy? Czy były pracownik musi zwrócić świadectwo pracy, jeżeli wystąpił z wnioskiem o sprostowanie świadectwa?
  • Jak ma postąpić pracodawca z poprzednim egzemplarzem świadectwa pracy jeżeli wyda nowe świadectwo w wyniku sprostowania?
  • Jakie są zasady kopiowania świadectwa pracy? (m.in. postać wniosków o kopię i miejsce ich przechowywania, zasady sporządzania kopii zgubionego świadectwa, termin na wydanie kopii, przypadki, w których o kopię świadectwa mogą wystąpić inne niż były pracownik uprawnione osoby, przypadki, w których za kopię można pobrać opłatę oraz takie, w których pracodawca może odmówić wydania kopii).

Jakie są zasady gromadzenia dokumentów w części D i E akt osobowych ?

  • Na jakich zasadach gromadzi się dokumenty związane z karami porządkowymi oraz dokumenty związane z kontrolą trzeźwości i innych środków zabronionych w organizmie pracownika?
  • Ile czasu można je przechowywać?
  • Kiedy takie dokumenty trzeba usunąć?
  • Jak postąpić z dokumentacją gdy pracownik nie przepracuje roku od daty ukarania karą porządkową?

Jak realizować obowiązek aktualizacji danych posiadanych przez pracodawcę w dokumentacji pracowniczej ?

  • Jakie dokumenty powinny być usuwane?
  • Jak się aktualizuje dane w kwestionariuszach osobowych?

Jakie dokumenty i na jakich zasadach przechowuje się w pozostałej dokumentacji pracowniczej?

  • Jakie dokumenty gromadzi się w dokumentacji dotyczącej ewidencjonowania czasu pracy?
  • Kiedy w tym zbiorze są przechowywane np. wnioski o ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, pracę weekendową?
  • Jakie wnioski gromadzi się w dokumentacji dotyczącej ewidencjonowania czasu pracy?
  • Czy można gromadzić dokumenty potwierdzające np. prawo do urlopu okolicznościowego albo oddanie krwi?
  • Jakie zgody przechowuje się w dokumentacji dotyczącej ewidencji czasu pracy?
  • Dokumenty dotyczące jakich urlopów przechowuje się w pozostałej dokumentacji pracowniczej?
  • Czy jakieś dokumenty można przechowywać razem z listą płac w pozostałej dokumentacji pracowniczej?

Jakich dokumentów nie należy przechowywać ani w aktach osobowych ani w pozostałej dokumentacji pracowniczej? w szczególności:

  • Gdzie powinna być przechowywana dokumentacja BHP nie stanowiąca dokumentacji pracowniczej?
  • Gdzie i na jakich zasadach powinna być przechowywana dokumentacja zasiłkowa oraz zwolnienia lekarskie?
  • Gdzie powinny być przechowywane dokumenty dotyczące PPK oraz ZFŚS?

23-24 listopada 2023:

Zasady zmiany postaci dokumentacji na elektroniczną

  • Jakie są zasady zmiany postaci dokumentacji na elektroniczną?
  • Czy elektroniczna postać przechowywania dokumentacji pracowniczej wpływa na okresy jej przechowywania?
  • Na czym polega obowiązek informacyjny wobec załogi w przypadku zmiany postaci dokumentacji?
  • Czy dokumentacja papierowa po zeskanowaniu musi zostać zniszczona przez pracodawców?
  • W jaki sposób i komu pracodawca wydaje poprzednią wersję dokumentacji pracowniczej?
  • Czy przejście zakładu pracy na innego pracodawcę wpływa na postać prowadzonej dokumentacji pracowniczej?
  • Czy firma outsourcingowa może w imieniu klientów podpisywać skany dokumentów pieczęcią elektroniczną pracodawcy?

Dokumentacja elektroniczna a różne rodzaje dokumentacji

  • Czy wszystkie rodzaje dokumentacji pracowniczej muszą być prowadzone w jednej postaci – czyli elektronicznej lub papierowej?
  • Czy dokumentacja części pracowników może być prowadzona elektronicznie, a części w postaci papierowej?
  • Czy ta sama część dokumentacji może być prowadzona elektronicznie oraz papierowo dla różnych pracowników?
  • Czy elektroniczne przechowywanie list płac wymaga zmian w systemach kadrowo-płacowych?
  • Czy stare aplikacje do obiegu elektronicznych dokumentów, pulpity pracownicze itp. spełniają wymagania dotyczące elektronizacji po zmianach wprowadzonych od 1.1.2019 r?
  • Czy w przypadku gdy już w 2018 r. wnioski urlopowe były w firmie elektroniczne, i są prowadzone nadal elektronicznie, ale w nowym systemie spełniającym wymagania teleinformatyczne dochodzi do zmiany formy prowadzenia dokumentacji?

E-akta osobowe

  • Czy możliwe jest prowadzenie elektronicznie teczek personalnych tylko nowo zatrudnianych pracowników?
  • Czy e-teczka musi mieć wykaz dokumentów?
  • Czy można podpisać umowę o pracę, gdy jedna strona nie ma podpisu elektronicznego?
  • Czy pracownik powinien mieć dostęp do e-teczki?
  • Jak przechowywać dokumenty, które musi podpisać pracownik, gdy nie ma on podpisu elektronicznego?

Elektroniczna dokumentacja czasu pracy

  • Czy w dokumentacji dotyczącej ewidencji czasu pracy może być wykorzystana mieszana forma jej prowadzenia?
  • Czy harmonogramy czasu pracy muszą spełniać wymagania dotyczące elektronicznej dokumentacji pracowniczej?
  • Czy harmonogramy czasu pracy mogą być prowadzone w plikach Excel?
  • Systemy RCP a elektroniczna dokumentacja pracownicza – czy takie aplikacje również wymagają zmian?
  • Jakie dane z systemu RCP powinny się pojawiać na kartach czasu pracy?
  • Które dokumenty muszą mieć postać papierową i dlaczego?
  • Czy wnioski o odbiory nadgodzin muszą być przechowywane elektronicznie, czy mogą być przechowywane jako skany?
  • Czy zgody rodziców dzieci do lat 4 na nadgodziny mogą być wyrażone jedynie w formie elektronicznej?
  • W przypadku których dokumentów dla zakresu ich przechowywania ma znaczenie treść przepisów wewnątrzzakładowych?

Nowelizacje w latach 2022-2023 ułatwiające elektronizację

  • Jakie oświadczenia podatkowe od 1 stycznia 2023 można składać elektronicznie?
  • Czy oświadczenia podatkowe można składać w pulpitach pracowniczych?
  • Jakie wnioski dotyczące urlopów rodzicielskich mogą być składane w formie elektronicznej?
  • Jakie dokumenty związane z pracę zdalną mogą mieć postać elektroniczna?
  • Jakie wnioski pracownik wykonujący pracę zdalną może złożyć wyjątkowo w postaci elektronicznej?
  • Czy aneks do umowy o pracę wprowadzający pracę zdalną musi być na piśmie?
  • Czy zapoznanie z nowymi zasadami kontroli trzeźwości może być dokonane elektronicznie?
  • Jakie warunki techniczne musi spełniać elektroniczna informacja o warunkach zatrudnienia?

Wymagania techniczne dotyczące dokumentacji elektronicznej

  • Co to jest system teleinformatyczny?
  • Czy możliwe jest przechowywanie dokumentów w folderach na komputerze lub dysku sieciowym?
  • Jakie zabezpieczenia musi mieć system teleinformatyczny według nowych przepisów o dokumentacji?
  • Czym się różni pieczęć elektroniczna pracodawcy od podpisu elektronicznego certyfikowanego?
  • Czy dokument stworzony w pliku Excel i zapisany w sieci firmowej może stanowić część dokumentacji pracowniczej prowadzonej elektronicznie?
  • W jakich formatach mogą być zapisywane dokumenty elektroniczne i kiedy możliwe jest zapisywanie danych tylko w bazie danych?
  • Czy dokumentacja pracownicza może być przechowywana w chmurze?

Zasady pracy z dokumentami elektronicznymi

  • Jak dołączyć dokument papierowy do dokumentacji elektronicznej?
  • Jak dołączyć dokument elektroniczny do dokumentacji papierowej?
  • Jak przenieść dokumentację pracowniczą do innego systemu teleinformatycznego?
  • W jakich formatach mogą być zapisywane w systemach kadrowych skany dokumentów?
  • Jakie wymagania co do skanów wynikają z przepisów dotyczących dokumentacji pracowniczej?
  • W jaki sposób pracodawca musi wydać kopie dokumentacji prowadzonej elektronicznie pracownikowi?
  • Jak zapisać dokument wysłany mailem w systemie teleinformatycznym?

Metadane i zasady ich wykorzystania

  • Co to są metadane i do czego służą?
  • Po jakich metadanych mają się wyszukiwać dokumenty w systemach teleinformatycznych?
  • Jak wygląda plik XML i skąd pojawią się w nim odpowiednie metadane?
  • Czy dokumentacja pracownicza jednego pracownika musi mieć taki sam identyfikator w różnych systemach/aplikacjach stosowanych przez pracodawcę?
  • Czy pracownik powracający do pracy u tego samego pracodawcy powinien otrzymać taki sam identyfikator dokumentacji jak w poprzednim zatrudnieniu?
  • Jakie są zasady nadawania identyfikatorów dokumentom elektronicznym?
  • Co to jest data powstania dokumentu w przypadku dokumentów elektronicznych?

RODO – zasady ogólne a prawo pracy

  • Jakie są zależności pomiędzy RODO a przepisami Kodeksu pracy?
  • Gdzie należy przechowywać upoważnienia do przetwarzania danych osobowych?
  • Czy należy prowadzić rejestr upoważnień do przetwarzania danych?
  • Czy w dziale kadr i płac muszą być inne upoważnienia do przetwarzania danych niż nadane ogółowi pracowników?
  • Jakie upoważnienie do przetwarzania danych powinni mieć rekruterzy oraz kadra zarządzająca?
  • Z jakimi ryzykami w korporacjach wiąże się posiadanie przełożonego poza granicami RP?
  • Czy można używać imiennych maili byłych pracowników?

RODO a rekrutacja

  • Kiedy w rekrutacji potrzebna jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych?
  • Czy można żądać więcej niż jednej danej kontaktowej w kwestionariuszu dla kandydata?
  • Czy mail prywatny podany jako dana kontaktowa może być wykorzystywany w zatrudnieniu?
  • Jak długo i gdzie należy przechowywać CV?
  • Czy w umowie o pracę na okres próbny może być podany adres zamieszkania pracownika?
  • Jakie dane osobowe z procesu rekrutacji należy udostępnić osobie występującej z wnioskiem o kopie jej danych osobowych?

Dokumentacja pracownicza a RODO

  • W jaki sposób usuwać xera dowodów osobistych z akt osobowych?
  • Jak aktualizować w aktach dane pracownika, np. nazwisko, adres zamieszkania?
  • Czy można kreślić na kwestionariuszach osobowych?
  • Czy można w aktach mieć xera książeczki wojskowej, gdy do stażu pracy zalicza się służbę wojskową?
  • Jakie dodatkowe dokumenty mogą być przechowywane w aktach osobowych pracowników – cudzoziemców?
  • Na jakie adresy można wysyłać pracownikom PIT-y, czy świadectwa pracy?

RODO a czas pracy i urlopy wypoczynkowe

  • Czy rejestrując czas pracy możliwe jest wykorzystywanie danych biometrycznych?
  • Czy na listach obecności mogą być wpisywane przyczyny nieobecności?
  • Kiedy jako załączniki do wniosków pracowników mogą być dołączone akty stanu cywilnego?
  • Czy wolne przechowywać zaświadczenia ze stacji krwiodawstwa w dokumentacji pracowniczej?

RODO a wynagrodzenia

  • Czy komornicy mogą żądać od pracodawców dokumentów potwierdzających zasadność podwyższenia kwot wolnych od potrąceń zgodnie z przepisami tarczy antykryzysowej?
  • Czy osoby obsługujące benefity muszą mieć specjalne upoważnienia do przetwarzania danych osobowych?
  • Jaka jest podstawa prawna przekazania danych osobowych pracownika instytucji finansowej prowadzącej PPK?
  • Czy związek zawodowy może prosić o listę pracowników, z których wynagrodzenia są potrącane składki związkowe?

RODO a BHP

  • Czy w skierowaniach na badania wstępne można wpisywać adres zamieszkania?
  • Czy na tablicach informacyjnych można wywieszać listy pracowników, którym kończą się badania okresowe?
  • Czy może na hali produkcyjnej wisieć lista pracowników ze specjalnymi uprawnieniami, np. na wózek widłowy, energetycznymi itp.?

ZFŚS a RODO

  • Jakie dane mogą być przedmiotem oświadczeń składanych w związku z wystąpieniem o świadczenia socjalne?
  • Na jakich zasadach przetwarza się dane osobowe członków rodziny pracownika?
  • Kiedy można żądać do wglądu PIT-ów małżonka?
  • Jakie dodatkowe obowiązki pojawiają się w przypadku prowadzenia wspólnej działalności socjalnej?
  • Czy członkowie komisji socjalnej powinni mieć specjalne upoważnienia do przetwarzania danych osobowych?
  • Na czym polega coroczny przegląd dokumentacji ZFŚS?
  • Jak długo przechowywać dokumenty związane z ZFŚS?

Monitoring pracowników

  • Czy informacje o monitoringu przekazywane pracownikom mają mieć indywidualny charakter?
  • Czy gdy właścicielem monitoringu wizyjnego jest właściciel biurowca najemca powierzchni musi informować pracowników o monitoringu?
  • Czy przed budynkiem biurowca w miejscu, w którym można palić może być zainstalowany monitoring wizyjny?
  • Czy analiza backup-ów poczty elektronicznej jest monitoringiem?
  • Czy systemy RCP oraz elektronicznego dostępu do pomieszczeń biurowych to inna forma monitroingu?
  • Kiedy operacje na danych zarejestrowanych przez tachograf są monitoringiem?

Praca zdalna a RODO

  • Jak zorganizować stanowisko pracy w trackie pracy zdalnej?
  • Czy można wynosić z biura dokumenty papierowe?
  • O jakich zasadach korzystania ze sprzętu komputerowego należy pamiętać?
  • Jak przesyłać dane osobowe do współpracowników, jeśli pracuje się zdalnie?

Retencja danych, czyli jak długo można przechowywać różne dane w kadrach i płacach?

  • Jak długo przechowuje się dokumenty z procesów rekrutacyjnych?
  • Jak długo przechowuje się akta osobowe?
  • Jak długo przechowuje się dokumentację płacową?
  • Jak długo przechowuje się dokumentację czasu pracy i urlopową?
  • Jak długo przechowuje się dokumentację ubezpieczeniową?
  • Jak długo przechowuje się dokumentację zasiłkową, e-ZLA i dotyczącą PPK?
  • Jak długo przechowuje się dokumentację podatkową?
  • Jak długo przechowuje się dokumentację związaną z bhp?
  • Jak długo przechowuje się dokumentację umów zleceń?
  • Czy anonimizacja danych osobowych w systemie kadrowym jest równoznaczna z ich usunięciem?

WYKŁADOWCY:

Anna Jankowska – wspiera i realizuje projekty elektronizacji i automatyzacji w HR, przy jednoczesnej dużej uwadze na zgodność wdrażanych rozwiązań z przepisami i wyjściu naprzeciw potrzeb biznesowych organizacji. Współautorka książek „Elektronizacja dokumentacji pracowniczej. Aspekty prawa pracy, IT i RODO”; „Dokumentacja pracownicza w pytaniach i odpowiedziach. 250 praktycznych wyjaśnień ekspertów”Posiada 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami IT, związanymi z produkcją oprogramowania oraz wdrażaniem systemów klasy CMS, CRM i ERP. Dostarczała rozwiązania dla działów HR. Przeprowadziła kilkadziesiąt projektów związanych z wdrożeniami oprogramowania oraz zarządzeniem zmianami organizacyjnymi.
Prowadzi projekty z zakresu doboru systemów oraz audytów systemów do elektronizacji dokumentacji pracowniczej. Była współzałożycielką IntraSoft24 gdzie prze 8 lat współtworzyła program do planowania i rozliczania czasu pracy PlanQ. Pracowała przez 7 lat w IntraworQ, firmie dostarczającej system do zarządzania czasem pracy oraz elektronizacji dokumentacji pracowniczej, gdzie na przestrzeni lat odpowiadała za rozwój produktów. Jest absolwentką WGiSR Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału ZIF Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Monika Frączek – prawniczka, specjalistka prawa pracy, przepracowała ponad 16 lat jako główna specjalistka w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, w tym była uczestnikiem prac legislacyjnych (z udziałem partnerów społecznych i w parlamencie). Jest absolwentką Podyplomowego Studium Zbiorowych Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich, w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych tego Uniwersytetu. Obecnie współpracuje z kancelariami prawniczymi i firmami szkoleniowymi. Od początku kariery zawodowej specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Jest autorką i współautorką artykułów i poradników (w tym książkowych) z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Od wielu lat prowadzi szkolenia z tematyki prawa pracy

Łukasz Prasołek – ukończył z wyróżnieniem wydział prawa UW oraz studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Organizacji w SGH, w latach 2003-2006 pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, specjalizujący się w praktycznych aspektach czasu pracy i czasu pracy kierowców, a w latach 2006-2015 pracownik Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego. Od 1.1.2016 r. prowadzi własną działalność gospodarczą Nowoczesne Kadry Łukasz Prasołek, a od maja 2016 r. jest wspólnikiem w Praktyczne Szkolenia Prasołek & Sawicki sp.j. Stały konsultant oprogramowania do zarządzania czasem pracy firmy Intraworq. Jest autorem książek: „Czas pracy kierowców. Procedury, rozliczenia, wzory” (Wyd. C.H. BECK, 5 wydań), „Rozliczanie czasu pracy. 100 kazusów” (INFOR 2011) „Dokumentacja czasu pracy” (Wyd. C.H. BECK, 3 wydania), „Rozliczanie czasu pracy w praktyce” (C.H. BECK 2015), „Zarządzanie czasem pracy dla managerów” (C.H. BECK 2018). Jest również współautorem komentarzy naukowych do ustaw o systemie ubezpieczeń społecznych, zasiłkowej, wypadkowej oraz o emeryturach i rentach z FUS, a także książek dotyczących różnych aspektów prawa pracy wydawanych w serii Pogotowie Kadrowe przez Wydawnictwo ODDK. Jest również stałym współpracownikiem Dziennika Gazeta Prawna oraz wielu innych wydawnictw branżowych skierowanych do działów kadr i płac.

2400,00 zł  netto  (2952,00 zł z VAT) za udział w szkoleniu 1 osoby 

Prowadzący

Informacje szczegółowe
W cenie szkolenia

Regulamin Świadczenia Usług Szkoleniowych do pobrania [tutaj]

Zgłoszenie na szkolenie

Dokumentacja pracownicza w praktyce (od podstaw) – czterodniowy kurs stacjonarny

21 lipca 2023, 00:00

Szkolenie online
Zgoda wymagana
Zgoda dobrowolna
Obowiązek informacyjny dla formularza kontaktowego
  1. Administrator danych Administrator danych osobowych: Praktyczne Szkolenia Prasołek & Sawicki Spółka jawna Adres: ul. Grzybowska 2/34 00-131 Warszawa
  2. Kontakt z Administratorem W kwestii związanej z ochroną danych osobowych możesz się skontaktować z Administratorem wysyłając wiadomość pod adres email: biuro@praktyczneszkolenia.com
  3. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie wysłane poprzez formularz kontaktowy. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na zapytanie. W przypadku gdy wyrazili Państwo dobrowolną zgodę na przesyłanie drogą elektroniczną informacji handlowych oraz ofert podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Nasze działania opieramy zgodnie z Ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Możecie Państwo w każdym momencie wycofać zgodę.
  4. Odbiorcy danych Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być zewnętrzne podmioty powiązane z Administratorem, w tym w szczególności dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych.
  5. Okres przechowywania Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane za pomocą formularza kontaktowego. W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda będziemy przetwarzać dane osobowe do momentu jej wycofania.
  6. Prawa przysługujące w związku z przetwarzaniem danych osobowych Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  7. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – UODO Stawki 2, Warszawa.
  8. Dobrowolność danych Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zapytanie.
  9. Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane oraz nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić szczegóły.

Dziękujemy za zgłoszenie!

Dokumentacja pracownicza w praktyce (od podstaw) – czterodniowy kurs stacjonarny

21 lipca 2023, 00:00

Szkolenie online

Potwierdzenie zostanie przesłane na podany adres email.

Przed szkoleniem otrzymasz od nas szczegółowe informacje.