Kiedy?
18 grudnia 2020 r., godziny: 10:00 – 14:00
Gdzie?
szkolenie wyłącznie w formie online
Program
Co to jest POP i jakie są jego główne założenia?
POP w dokumentacji
- część opisowa
- część wskazująca obowiązki i ograniczenia wynikające z POP
- uzasadnienie określonych w PROGRAMIE zagadnień
Uzasadnienia dla wprowadzenia POP oraz wskazanie podmiotów zobowiązanych do jego realizacji
Przekazywanie informacji o realizacji PROGRAMU przez Samorządy
Podział na strefy obowiązków realizacji
Cel PROGRAMU dla Mazowsza i wyznaczonych stref oraz dla działań krótkoterminowych
Co to jest PM10, PM2,5 benzo(a)piren i ditlenek azotu
- źródła pochodzenia
- wpływ na zdrowie
- wpływ na środowisko
- sektory ich emisji
Ustawodawstwo a instalacje, źródła spalania, paliw, urządzeń spalania oraz współspalania odpadów a wielkość emisji w dotychczasowych przepisach
Lokalizacja i topografia stref Mazowsza z uwzględnieniem wiatru i stacji pomiarowych
Założenia odnośnie poziomów substancji i emisji po zakończeniu programu
Działania i poddziałania do realizacji w poszczególnych strefach oraz ich terminy i finansowanie
- -WaMaOePow / – WaMaObiZi / – WaMaEdEK / – WaMaKoUa /- WaMaMMu /
– SaWaZiDr – SaWaKoMi / – SaWaKoSz / – SaWaRaRu / – SaWaStOgTr /- SaWaSyMon - dobre praktyki
Cel inwentaryzacji i działania samorządu w ramach WaMaOePow
Przeszkody w realizacji programów w poszczególnych gminach
Nature Based Solutions w strefach (NBS) w realizacji WaMaObiZi
Program Moja Woda jako dodatkowa możliwość realizacji NBS
Edukacja Ekologiczna – odpowiedzialność samorządów gminy
Kontrole realizacji i uprawnienia samorządów wynikające z WaMaKoUa
Obowiązki samorządów w ramach WaMaMMu
Sektor transportu a SaWaZiDr i wskaźniki realizacji
Obowiązki poszczególnych podmiotów:
- Miejskich zakładów Autobusowych w ramach SaWaKoMI
- Tramwajów Warszawskich w ramach SaWaKoSz
- Gminy w opracowaniu raportu w ramach SaWaRaRU
- podmiotów gospodarczych korzystających ze środowiska i osób fizycznych we współpracy z samorządami i w realizacji PROGRAMU
- Samorządu Powiatowego i Gminnego
Wdrażanie przez Gminy stref ograniczonego transportu w ramach SaWaStOgTr
Przygotowywanie systemów monitorowania transportu wynikiem SaWaSyMon
Wzory na obliczanie efektu ekologicznego – do sprawozdań
Reakcja na alarm z Powiatowego lub Gminnego Centrum Kryzysowego – obowiązki Wójta, Burmistrza, Policji, Szpitala, Szkół, Przedszkoli, Zarządu Dróg, Inspekcji Towarowej i innych
Wytyczne dla ruchu i ograniczenia ruchu pojazdów
Ogólna strategii udostępniania informacji zainteresowanym stronom w planie działań krótkoterminowych.
Obowiązki samorządów w trakcie współpracy z podmiotami korzystającymi ze środowiska i osobami fizycznymi
Uzasadnienie dla działań i programu POP
Finansowanie – propozycje POP i inne możliwości
Uwaga: w przypadku gmin i miast spoza obszaru aglomeracji warszawskiej, nie omawia się programów obowiązujących tylko dla aglomeracji.
WYKŁADOWCA:
Krzysztof Przesmycki – wieloletni pedagog, wykładowca, specjalista w dziedzinie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Zarządzania Logistyką, współpracujący z Ministerstwem Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a także Departamentem Legislacji Prawa Karnego w sprawie ubezpieczeń wypadkowych.
Cena szkolenia:
330,00 zł netto (405,90 zł z VAT) za udział w szkoleniu 1 osoby